جاهای دیدنی مونیخ؛ 15 مکان تاریخی، تفریحی و گردشگری مونیخ آلمان

شهر مونیخ یا به آلمانی مونشن شهری در جنوب شرقی آلمان است که بر کرانه رودخانه ایسار و شمال رشته کوه آلپ قرار دارد. مونیخ بعد از برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ آلمان محسوب شده و گران قیمت‌ترین، لوکس‌ترین و با کیفیت‌ترین شهرهای اروپا و جهان برای زندگی و گردشگری به شمار می‌رود. در نتیجه در این مقاله می‌خواهیم به جاهای دیدنی مونیخ بپردازیم. پس اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید یا قصد سفر یا مهاجرت به این شهر را دارید اما درمورد جاهای دیدنی آن اطلاعات زیادی ندارید، در این مقاله و تا انتها همراه ما باشید.

آب و هوای مونیخ

این شهر تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد با هوای ابری است. در نتیجه بهترین زمان سفر به این شهر هنگام تابستان است. زیرا هوای معتدل و آفتابی، شرایط خوشگذرانی را برای شما فراهم می‌کند. دمای هوای مونیخ در این فصل به 24 درجه سانتی‌گراد رسیده و حال و هوای گرمی دارد.

جاهای دیدنی مونیخ

جاهای دیدنی مونیخ؛ 15 مکان تاریخی، تفریحی و گردشگری مونیخ آلمان

مونیخ جاهای دیدنی زیادی دارد که بیشتر آن‌ها تاریخی هستند، در این جاهای دیدنی را بررسی می‌کنیم که شامل موارد زیر هستند:

مونیخ رزیدنز Munich Residenz

مونیخ رزیدنز Munich Residenz

این قلعه در قرن 14 به عنوان محل زندگی پادشاهان ساخته شده و در طول چندین سال تبدیل به قصری بزرگ و زیبا شد که دارای چندین باغ و 139 اتاق در خور شاهان، امپراتورها و دوک‌های آلمانی است. این قصر آنقدر بزرگ و از لحاظ هنری غنی است که نمی‌توانید از آن در یک بازدید کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو روز را به گشت و گذار در این قصر اختصاص دهید. در صورتی که دو روز وقت ندارید، می‌توانید یک روز را در آن بگذرانید اما باید با دقت انتخاب کنید که می‌خواهید کدام قسمت‌ها را ببینید و کدام قسمت‌ها را نبینید.

اولین جایی پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید، تالار عتیقه جات (Antiquarium) قصر است. این اتاق قدیمی‌ترین اتاق در تمام قصر و بزرگ‎ترین و پر زرق و برق‌تری تالار در تمام شمال کوهستان آلپ محسوب می‌شود. دستور ساخت این تالار توسط دوک آلبرخت داده شد که در بین سال‌های 1568 الی 1571 ساخت آن انجام شد تا کلکسیون‌ مجسمه‌های عتیقه خود را در آن نگهداری کند. در نتیجه نام این تالار، تالار عتیقه جات انتخاب شد.

بعد از دو البرخت، دوک ویلهلم پنجم صاحب تاج و تخت باواریا شد و این اتاق را برای برگزاری مراسمات و جشن‌ها انتخاب کرد. در آن دوران تزئیاتی برای این اتاق انجام شد که امروزه تمامی آن‌ها باقی مانده‌اند. بعد از دوره این پادشاه هم چندین مجسمه و نقاشی‎هایی از قرن 17 و 18 در این مجموعه آورده شدند. به طور کلی هنگام وارد شدن به این اتاق، به شما حس و حال خاصی دست می‌دهد.

یکی دیگر از مکان‌هایی که حتما باید در لیست خود قرار دهید، حیاط‌های آن است. این قصر دارای 10 حیاط است که هنگام ساخت بخش‌های جدید قصر با هدف وصل کردن ساختمان‌ها به هم ساخته شدند. یکی از زیباترین حیاط‌های آن نیز حیاط کمیته ( comite courtyard) است که به همراه تئاتر و سقف شیشه‌ای بسیار جذاب و دیدنی است. این حیاط توسط فرانسوا کوویه در بین سال‌های 1751 الی 1755 طراحی شد.

متاسفانه بیشتر بخش‌های این حیاط در زمان بمباران جنگ جهانی دوم از بین رفت. اما امروزه حیاط کمیته سر جای خودش باقی مانده اما تئاتر را به علت نابود شدن آن، در گوشه دیگر این حیاط بازسازی کردند. بازسازی تئاتر در سال 2008 به پایان رسیده و مثل بیشتر بازسازی‎‌های دیگر در آلمان، نتیجه کار حتی بهتر و زیباتر از نمونه اولیه خود آن شد. نام کمیته هم از همان کمیته‌ای گرفته شده است که در راه بازسازی آن کارهای زیادی انجام داد.

آدرس:  Residenzstraße 1, 80333 München, Germany

ساعت کاری: این کاخ در هفت روز هفته از ساعت 10 صبح تا 5 عصر برای بازدید عموم باز است.

 امتیاز: 4.6 از 5 (از بین 16.608 رای)

مطلب مشابه: 10 مورد از مکان‌های باستانی دنیا ( مکان های قدیمی باستانی دیدنی با عکس )

مارین پلاتز و نووس راتوس Marienplatz and The Neues Rathaus

مارین پلاتز و نووس راتوس Marienplatz and The Neues Rathaus

جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین نکته درمورد این مکان قدمت باورنکردنی آن است. قدمت این مکان به سال 1158 باز می‌گردد که در آن زمان، قلب شهر مونیخ بوده است.  هنگامی که به این میدان می‌روید، حال و هوای قرون وسطی به شما دست می‌دهد. در این مکان روی این سنگ فرش‌ها بازارهای روزانه برگزار شده و در چشن‌ها و فستیوال‌ها به رقص و پایکوپی می‌پرداختند. حتی بقایای شهرداری قدیمی شهر نیز در کنار ساختمان جدید شهرداری در گوشه‌ای میدان مارین پلاتز باقی مانده‌اند.

یکی دیگر از جاهای دیدنی این مکان، ستون بلندی است که مجسمه مریم مقدس روی آن قرار دارد. این قسمت از شهر تماما جزو آثار تاریخی شهر به شمار می‌رود. معماری ساختمان‌های آن شما را به دنیای داستان پریان می‌برند، خصوصا در زمان کریسمس که تمام میدان چراغانی شده و بازار کریسمس نیز برگزار می‌شود. البته ناگفته نماند که خیلی از ساختمان‌های این بخش از شهر در زمان جنگ جهانی دوم نابود شد.

اما این بخش بازسازی دقیق و کاملی دارد که به شکل قبلی خود بازگردانده شده‌اند. شما می‌توانید ساعت‌ها در میدان مارین پلاتز و خیابان‌های اطراف قدم زده و ساختمان‌ها، خانه‌های تاریخی افراد مشهور و آب نماهای شهر قدیمی را تماشا کنید. البته تمام دیدنی‌های دیدنی این میدان قدمت زیادی ندارند. یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های این میدان شهرداری جدید یا همان neues rathaus است که دقیقا شبیه قلعه‌های ترسناک قدیمی است.

برج‌ها، باروها و مجسمه‌های قدیمی در سرتاسر نمای ساختمان قابل مشاهده هستند. سبک معماری این مکان نئوگوتیک بوده که به همین دلیل به قصرهای ترسناک شباهت دارد. شما می‌توانید مجسمه‌های چهار پادشاه اول باواریا را نیز روی نمای این ساختمان ببینید. داخل ساختمان یک آسانسور نیز وجود دارد که با استفاده از آن بالای برج هشتاد متری ساختمان بروید. از آن بالا شما منظره زیبایی از تمام شهر را مشاهده کرده و حتی در روزهایی که آسمان ابری نیست، کوه‌های آلپ قابل مشاهده هستند.

یکی دیگر از جاذبه‌های پلاتز ساعت شماته‌دار زیبای میدان است که به آن گلاکن اسپیل (glockenspiel) می‌گویند. از ماه مارس تا اکتبر ساعت‌های 11 صبح، 12 ظهر و پنج بعد از ظهر اگر در این میدان بودید، می‌توانید رقص و آدمک‌های کوکی را روی ساعت تماشا کنید که صحنه‌هایی از قرن هفدهم را برایتان اجرا می‌کنند. بعد از تمام شدن اجرای آدمک‌های کوکی، به رستوران میدان رفته و غذاهای محلی باواریا را امتحان کنید.

آدرس: Marienplatz 8, 80331 München, Germany

ساعت کاری: این مکان در روزهای یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر و روزهای دیگر از ساعت 10 صبح تا 7 شب باز است.

امتیاز: 4.7 از 5 (از بین 1.700 رای)

باغ انگلیسی Englischer garten

باغ انگلیسی Englischer garten

در مرکز شهر، باغ عمومی زیبایی قرار دارد که حتما باید یکی از روزهای گردش خود از آن دیدن کنید. مساحت این پارک حدود ۳۷۰ هکتار بوده و بزرگ‌ترین پارک شهری درتمام دنیا محسوب می‌شود که حتی از پارک مرکزی نیویورک نیز بزرگ‌تر است‌. اگر روز طولانی‌ای را سپری کردید و به استراحت نیاز دارید، می‌توانید وقت خود را در این پارک سپری کرده و ریلکس کنید.

این باغ در سال ۱۷۸۹ توسط کارل تئودور در کرانه رودخانه ایسار ساخته شد‌. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام این پارک باغ انگلیسی است؟ این پارک به دلیل اینکه به سبک معماری انگلیسی ساخته شده است، به آن باغ انگلیسی گفته می‌شود. شما در این باغ می‌توایند دوچرخه سواری کنید، در زمین‌های چمن پارک با محلی‌ها فوتبال بازی کنید یا اینکه روی تپه‌ها بنشینید و از منظره شهر لذت ببرید.

در سال ۱۹۷۲ یک چایخانه سنتی ژاپنی در بخش جنوبی پارک ساخته شد که این چایخانه روی یک جزیره مصنوعی در رودخانه شلبینگر (Schwabinger bach) بنا شده و مراسم سنتی چای ژاپنی در آن به طور منظم در آن برگزار می‌شود.

یکی دیگر از جاهای دیدنی باغ انگلیسی که حتما باید از آن دیدن کنید، رستوران سی هاس (The Seehaus Restaurant) است. عمارت کلاه فرنگی که درمورد آخ صحبت کردیم، باعث شده تا به آن لقب جزیره بهشتی داده شود.

هر ساعتی از روز که در آن محدوده هستید، می‌توانید برای صبحانه، چای و کیک، ناهار یا شام به این رستوران رفته و از یک منظره و غذای عالی لذت ببرید. بعد از غذا هم می‌توانید سری به برج چینی بزنید‌. معبد بودایی نیز در این مکان وجود دارد و ۲۵ متر ارتفاع دارد که هر بار آن را دقیقا مشابه طرح اولی بازسازی کردند‌.

اگر در فصل زمستان به این باغ بروید، به هیچ عنوان فکر نکنید که نمی‌توانید از این باغ بازدید کنید‌. در زمستان نیز می‌توانید روی تپه‌ها اسکی کرده و یا روی دریاچه به اسکیت روی یخ بپردازید.

آدرس: Munich, Germany

ساعت کاری: این مکان همه روزه و در هر ساعت باز است.

امتیاز: 4.7 از 5 (از بین 61.628 رای)

مطلب مشابه: معرفی مکان های گردشگری لوکزامبرگ؛ معرفی جاهای دیدنی این کشور کوچک

کلیسای سنت پیترز St Peter’s Church

کلیسای سنت پیترز St Peter's Church

این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای مونیخ به شمار می‌رود که در سال ۱۱۰۰ ساخته شد. این کلیسا در سال ۱۳۴۷ میلادی در آتش سوزی نابود شده و بازسازی آن به سبک گوتیک انجام شد‌‌. در طول قرن‌ها ساختمان این کلیسا چندین بار توسعه پیدا کرد. به دلیل این توسعه‌ها معماری این کلیسا اِلمان‌هایی از معماری رنسانس و باروک نیز در آن مشاهده می‌شود.

این ترکیب سبک‌های معماری در مورد آثار هنری موجود در این کلیسا نیز اتفاق افتاد، هنگامی که به این کلیسا می‌روید، می‌توانید نقاشی‌های گوتیک قرن یازدهمی جان پولاک را زیر سقف سبک باروک طراحی شده توسط جوهان بپتیست زیمرمن ببینید‌. این ترکیب حس تازگی به تمامی ساختمان داده و باعث شده تا ساختمان جالب‌تر شود. همچنین، وقتی به این کلیسا رفتید، حتما یکی از تورهای انگلیسی زبان کیسا بهره ببرید‌.

با پیوستن به این تورها، علاوه بر کسب کردن اطلاعات درمورد کلیسا و ساختمان‌ و تاریخچه آن، درس‌هایی درمورد سبک هنری در معماری و نقاشی را نیز یاد می‌‌گیرید.

شما می‌توانید در از ۳۰۶ پله این برح بالا بروید و سقف‌های خانه‌های تاریخی اطراف را تماشا کنید، یا با استفاده از تلسکوپی که در اینجا قرار دارد، بیشتر مناظر دیدنی مونیخ را از بالا ببینید. در روزهایی که آسمان هوا صاف است حتی کوه‌های آلپ نیز با چشم غیر مسلح دیده می‌شود.

آدرس: Piazza San Pietro, 00120 Città del Vaticano, Vatican City

ساعت کاری: این کلیسا از 1 آپریل تا 30 سپتامبراز ساعت 7 صبح تا 7 شب، از 1 اکتبر تا 31 مارس از 7 صبح تا 6:30 برای بازدید عموم باز است.

امتیاز: 4.8 از 5 (از بین 143.996 رای)

موزه دویچ Deutsches museum

موزه دویچ Deutsches museum

آلمان در تمامی دوران بعد از رنسانس یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین معماری‌های جهان را داشته است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم حتما به این موزه سر بزنید، زیرا می‌توانید تاریخ توسعه تکنولوژی در این کشور مشاهده کنید. موزه دویچ روی رودخانه ایسار واقع شده و جز جاهای دیدنی مونیخ است که برای بازدید به یک روز کامل احتیاج دارد.در واقع تنوع دیدنی‌های این موزه آنقدر زیاد است که احتمالا با توجه به علاقه‌مندی‌های خود آن را اولویت‌بندی کنید.

هر کدام از تالارهای این موزه به ویدیو پروژکتور مجهز هستند که به شما و عزیزانتان این امکان را می‌دهند که وسایل تاریخی موزه را شخصا تجربه کنید‌. همچنین این موزه یک بخش مختص به کودکان نیز دارد که بخش‌های پیچیده‌تر اختراعات موزه در آن قرار نداشته و همه چیز به زبان کودکانه توضیح داده شده است.

در این موزه شما به آشنایی‌های متفاوتی دست پیدا می‌کنید که از ستاره شناسی گرفته تا زیست شناسی دریایی، از تکنولوژی نانو برای استخراج مواد از معادن گرفته تا ساعت‌ها، از ابزارآلات موسیقی داروها و ابزارآلات پزشکی در این موزه وجود دارند.

شما با انتخاب هر کدام از این قسمت‌ها، اولین نمونه‌های در آن حوزه، اولین کتاب‌های نوشته شده و اولین اشخاصی که در آن رشته فعال بودند را خواهید دید. این تجربیات را به هیچ وجه از دست ندهید.

آدرس: Museumsinsel 1, 80538 München, Germany

ساعت کاری: این موزه در تمامی روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 5 عصر باز است.

امتیاز: 4.5 از 5 (از بین

موزه بی ام وی (BMW Museum)

موزه بی ام وی (BMW Museum)

محلی‌های مونیخ به این موزه کاسه سالاد می‌گویند. ساختمان این موزه همزمان با مقر اصلی این کارخانه طراحی و ساخته شد. معمار موزه بی ام وی توسط کارل شوانزر انجام شد که آن را به شکل یک مارپیچ گوگنهایی طراحی کرده و کار ساخت آن را در سال 1973 به پایان رساند. به دلیل معماری خاص آن اتاق‌های این موزه بزرگ، دلباز و به طور طبیعی خنک هستند. حس مدرن بودن و تکونولوژی اولین حس‌هایی است که هنگام ورود به این موزه احساس می‌کنید.

وسایل موجود در این موزه شامل ماشین‌های قدیمی، هواپیماهای اولیه، موتورسیکلت‌ها، توربین‌ها و موتورهای قدیمی هستند. اما علاوه بر این‌ها، طرح‌های عجیب غریب خودروها در دو دهه گذشته نیز دیدنی هستند. حتی بی ام دابلیو خواننده آمریکایی راک اند رول معروف یعنی الویس پریسلی نیز در این موزه نگهداری می‌شود که اگر طرفدار این خواننده هستید یا به این سبک موسیقی علاقه دارید، دیدن آن شما را هیجان زده خواهد کرد.

در صورتی که به خودرو علاقه دارید یا به اصطلاح “ماشین باز” هستید، مطمئنا به این موزه علاقه‌مند می‌شویدۀ، زیرا تقریبا تمامی خودروهایی که این برند ساخته یا قصد ساختن آن را داشته، در این موزه نگهداری می‎شوند.

احتمال مدل‌هایی را خواهید دید که توجه شما را جلب خواهند کرد. البته موزه بی ام و تنها برای خودرو های قدیمی نیست، بلکه خودروهایی که با جدید‌ترین تکنولوژی ساخته شده‌اند نیز در آن وجود دارند. کنار ساختمان این موزه یک ساختمان و زیبای دیگر نیز که به بی ام دابلیو تعلق دارد. افرادی که از این ساختمان دیدن می‌کنند معمولا قصد خرید جدیدترین خودروهای این شرکت را دارند. اما حتی اگر قصد خرید خودرو را نیز ندارید، حتما از آن بازدید کنید.

حتی شما می‌توانید پشت فرمان جدیدترین خودروهای بی ام دابلیو نیز بشینید و رانندگی با آن را تجربه کنید. اگر به این برند یا به طور کلی خودرو علاقه دارید یا می‌خواهید برای عزیزانتان سوغاتی بخرید، می‌توانید از این مکان تیشرت یادگاری خریداری کنید.

پارک الکمپیک Olympiapark

پارک الکمپیک Olympiapark

در بیشتر شهرهای دنیا، بعد از اینکه بازی‌های المپیک برگزار شد، پارک المپیک فراموش شد. اما مونیخ جز این شهرها نبود، در مونیخ تمامی مردم علاقه دارند تا آخر هفته خود را با خانواده خود در این پارک بگذارند و مشغول پیک نیک کردن باشند.

در تابستان شما می‌توانید از ورزش‌های آبی در این مکان لذت ببرید و حتی سوار زیپ لاین هیجان انگیز این پارک شوید. در زمستان هم امکان اسکی بازی کردن را دارید. در فصل تابستان شهربازی موقتی نیز برگزار شده و دکه‌های غذایی نیز وجوددا دارند که شما می‌توانید بعد از گذراندن یک روز سخت از آن‌ها غذاهای لذیذی خریداری کنید.

اگر قصد دارید فضای شادی را تجربه کنید، حتما از این پارک دیدن کنید چرا که در لین پارک فینال جام جهانی سال ۱۹۷۴ برگزار شد که در آن تیم آلمان توانست تیم هلند را دوبار شکست داده و قهرمان شود. 

در فصل تابستان کنسرت‌ها د نمایش‌های زیادی هم در این پارک برگزار می‌شود که از جمله از آن‌ها می‌توان به فستیوال تول وود (Tollwood Festival) اشاره کرد. اگر سفر خود را به مونیخ برنامه‌‌ریزی کنید، می‌توانید از یکی از کنسرت‌ها یا فستیوال‌ها را بازدید کرده و خاطرات شگفت‌انگیزی برای خود رقم بزنید. 

در این مکان یک برج تلویزیونی در سال ۱۹۶۸ ساخته شده بود که نام آن به افتخار المپیک تغییر پیدا کرد. می‌توانید به بالای این برج رفته و از روی یکی از بالکن‌های آن این منظره زیبا را تماشا کنید. یک رستوران گردان نیز در یکی از طبقات بالایی برج قرار دارند که برای دیدن نمای ۳۶۰ درجه شهر می‌توانید به آن سر بزنید و غذایی لذیذ میل کنید.

ورزشگاه آلینز آرنا Allianz Arena

ورزشگاه آلینز آرنا Allianz Arena

در صورتی که به فوتبال علاقه دارید، حتما باید از اين مکان بازدید کنید. زیرا بایرن مونیخ جز بهترین تیم‌های کشور بوده و جایگاه خاصی در فرهنگ و اجتماع آلمانی داشته و این استادیوم تنها ده سال پیش ساخته شده که به آن را به زیباترین و مدرن‌ترین استادیوم سراسر دنیا تبدیل کرده است.

این مکان یک تور یک ساعته دارد که تمام بخش‌های استادیوم در آن معرفی می‌شود. حتی می‌توانید از رختکن‌ها، تونل ورود به زمین چمن، محل برگزاری مسابقات و اتاق کنفرانس‌های خبری نیز بازدید کنید.

در این استادیوم یک موزه بایرن مونیخ نیز وجود دارد که در آن با بزرگ‌ترین بازیکنان باشگاه در طول تاریخ آشنا شوید‌. در این بخش تصاویر بزرگانی چون فرانتس بکن باور، گرد مولر، لوتر ماتئوس و … و کاپ قهرمانی اروپا نیز در آن قابل مشاهده هستند.

مولرسش ولکسباد Muller’ sches Volksbad

مولرسش ولکسباد Muller’ sches Volksbad

این استخر در سمت راست رودخانه ایسار وجود دارد که از دیدن آن پشمان نخواهید شد. در صورتی که طرفدار هنر و آثار هنری باشید، این اسختر برایتان جذاب‌تر خواهد بود‌.

همانطوری که از شنا کردن لذت می‌برید، می‌توانید از آثار هنری کارل هوشد روی سقف، لوستر‌ها، چلچراغ‌های پر طرح و نقش و نرده‌های آعنی استخر با تماشا کنید‌. این حمام در سال ۱۹۰۱ افتتاح شد و جدیدترین و به روزترین حتما در تمام اروپا محسوب می‌شود‌. جالب است که بدانید امروزه نیز این حمام به همان اندازه از تکنولوژی‌های امروزه بهره برده است.

کارل مولر سازنده این حمام بوده که آن با به عنوان یک هدیه به مردم فقیر آلمان اهدا کرده و راه اندازی کرد‌. هدف او از این کار این بود که فقرای شهر نیز بتوانند از حمام‌های سنتی رومی/ ایرلندی و دو استخر زیبای سرپوشیده استفاده کنند. حتی امروزه هم این حمام با کنده‌کاری‌های برنزی و نقاشی‌های دیواری هدیه‌ای زیبا به مردم شهر مونیخ محسوب می‌شود.

هافبراهاوس Hofbrahaus

هافبراهاوس Hofbrahaus

هافبراهاوس یکی از زیباترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن بشینید و به خوردن نوشیدنی مشغول شوید. بهترین و بیشترین کارخانه‌های آبجوسازی مونیخ از سال ۱۵۸۹ در این محله واقع شده‌ بود اما بیشتر آن‌ها در سال ۱۸۹۷ به اطراف شهر منتقل شدند.

یکی از افرادی که در این کافه برای نوشیدن آبجو می‌آمد، موتزارت بود‌‌. او پایین همین خیابان زندگی می‌کرد و بیشتر اوقات فراغت خود را در همین کافه سر می‌کرد. دور تا دور کافه روی دیوارها لیوان‌های بزرگ آبجو خوری می‌بینید که به مشتریان مشهور یا ثابت کافه تعلق دارند.

شما می‌توانید پشت یکی از میزهای بلند و اشتراکی این کافه نشسته و یک لیوان آبجوی تیره باواریایی سفارش دهید، همزمان از نوای موسیقی زنده و معماری زیبای کافه نیز لذت ببرید. معمولا عصرهای جمعه و شنبه این کافه بسیار شلوغ است و امکان دارد ساعت‌های زیادی برای خالی شدن میز منتظر بمانید‌‌. در نتیجه یکشنبه برای رفتن به این کافه بهترین فرصت است.

اکتوبرفست Oktoberfest

اکتوبرفست Oktoberfest

در صورتی که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر در مونیخ هستید، فراموش نکنید که به اکتبر فست نیز بزنید. سالیانه حدود هفت میلیون نفر از این فستیوال بازدید می‌کنند و بیش از هفت و نیم میلیون لیتر آبجو در آن مصرف می‌شود. فستیوال اکتوبرفست برای اولین بار در هفته سوم سپتامبر در سال ۱۸۱۰ برگزار شد. در آن زمان خبری از فستیوال نبوده و مناسب برگزاری ۱۵ روز جشن و پایکوبی ازدواج شاهزاده لودویگ با تزر ساشن- هیلبرهاوسن بود. در جشن اولیه 14 چادر آبجوخوری در فستیوال برپا شدند و امروزه همان 14 چادر و همان سنت آبجو خوری در فستیوال اکتوبرفست اجرا می‌شوند. صندلی‌های زیر چادر خیلی زود می‌شوند و اگر می‌خواهید در دل جمعیت باشید، حتما صبح زود به این مکان بروید.

جمع‎ بندی

در این مقاله به جاهای دیدنی شهر مونیخ در آلمان پرداختیم. این شهر بعد از برلین و هامبورگ، سومین شهر بزرگ آلمان محسوب می‌شود که آب و هوایی معتدل دارد و بهترین فصل برای سفر به آن تابستان محسوب می‌شود. این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد که از جمله از آن‌ها می‌توان به نمایشگاه بی ام دابلیو، هافبراهاوس، مولرسش ولسکباد، ورزشگاه آلینز آرنا، پارک المپیک، موزه دویچ، کلیسای سنت پیترز و … اشاره کرد. هر کدام از این مکان‌ها جاذبه‌های نفس گیر و اعجاب انگیزی دارند که از بازدید از آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

اشتراک گذاری

نظرات کاربران